Recenzie Codul lui Da Vinci de Dan Brown via Diverta

21557430_1493145774101623_5598544154166017196_n

“Codul lui Da Vinci”

de Dan Brown

Sinopsis: “ Aflat la Paris pentru o conferinta, profesorul american de simbolistica si istoria artei Robert Langdon primeste un telefon in toiul noptii. Batranul custode al Luvrului a fost asasinat in muzeu, in circumstante stranii, lasand un mesaj la fel de enigmatic ca zambetul Giocondei. Impreuna cu Sophie, specialista in decriptare, Langdon incepe o cursa frenetica pentru descifrarea numeroaselor indicii ascunse in picturile lui Leonardo… si nu numai. Pasii ii poarta de la Paris la Londra si apoi in Scotia, pentru a dezvalui un mister pazit cu strasnicie de secole, capabil sa zguduie din temelii dogmele crestinatatii. ”

Imagini pentru da vinci code gif

Cartea asta a fost cu siguranta extraordinara. Actiunea si misterul m-au cuprins cu totul incat nu am pus cartea jos pana nu am terminat-o. “Codul lui Da Vinci” este primul roman pe care l-am citit de la Dan Brown si chiar daca vedeam aceasta carte in librarii zilnic, abia acum am putut sa ma incumet sa o citesc. Regret ca nu am pus mana pe ea mai devreme!

Într-o excursie la Paris, Robert Langdon este chemat la Louvre, unde custodele său a fost ucis. Un cod criptat lăsat în sânge determină autoritățile franceze să presupună că Langdon este de fapt ucigașul. Lucrand cu un criptograf, al cărui interes în acest caz este mai mult decât superficial, Langdon începe să descifreze codul lăsat în sânge, doar pentru a fi urmarit de autorități ca principalul suspect al crimei. Indiciile conduc spre mai multe coduri și cifre mai complexe, precum și o revelație profund controversată pe care vocile Vaticanului doreau sa nu fie descoperite. Langdon nu este singurul care încearcă să ajungă la fundul acestui mister, Sfântul Graal însuși. O  sectă catolică ultra-conservatoare, Opus Dei, trimite unul de-al său să vâneze secretele și să il distrugă pe Langdon în acest proces. Pe măsură ce povestea se mișcă, cititorul nu poate decât să afle totul despre societatea secretă în care Da Vinci a luat parte și cum a folosit arta sa pentru a comunica punctele-cheie ale creștinismului pe care Biserica timpurie a încercat să o îngroape. În timp ce căutarea este una care poate schimba perspective, Langdon trebuie să supraviețuiască suficient de mult pentru a simți euforia.

Brown folosește o narațiune ușoară pentru a împinge povestea înainte și alege să-și concentreze atacul / critica asupra Bisericii Grele, de data aceasta pentru îngroparea adevărului părții personale a lui Iisus și a naturii sale greșite. Dacă ar fi toate acestea, cartea ar fi făcut cu siguranță puțin mai mult decât să ridice sprâncenele. Brown duce totul la nivelul următor prin emiterea unui atac complet asupra a ceea ce a făcut Biserica și nu ascunde criticile sale asupra Vaticanului, oricare ar fi. De ce aceste revelații despre creștinism înseamnă numai că biserica catolică este de vină. Anglicanii / episcopali, metodiștii, baptiștii și multe altele … toate cad sub umbrelă, deși Brown alege să nu direcționeze nimic în direcția lor. Nu m-am putut abține să mă întreb de ce și să cred că accentul pe biserica timpurie ar putea fi o încercare de a arăta că totul s-a întâmplat înainte de schisma protestantă.

Cantitatea de cercetări și de gândire care a intrat în procesul de scriere al acestei carti trebuie să fi fost imensă. Organizarea intregului pentru a se potrivi cu fiecare parte este facuta de o  persoană strălucitoare. Pur și simplu nu am putut sa ma opresc din citit! Am devorat aceasta carte in cateva ore. Intr-adevar, sunt foarte atrasa de tot ceea ce tine de istorie, asa ca am completat destule pagini în jurnalul meu. Aceasta carte m-a învățat probabil mai mult decât ceea ce am facut in liceu la istorie.

Pentru mine totul a fost ceva nou, si stiu ca nu toata lumea are aceeasi opinia ca a mea. Topica acestei carti este una controversata si inteleg de ce multi au pareri negative despre ea, dar modul in care a fost gandita mi-a facut toata ratiunea vraiste.

Mi-ar face o mare placere daca ati citi si voi aceasta carte, in cazul in care nu ati facut-o deja.

Cartea “Codul lui Da Vinci” de Dan Brown mi-a fost oferita de libraria  Diverta careia ii multumesc pentru aceasta minunata carte.

Cartea o puteti cumpara cu un CLICK AICI